Scholenwerk

Scholenwerk noodzakelijk voor Amnesty   De Amnestygroep Borger zet zich al vele jaren actief in voor de mensenrechten.  Wij doen dit door het onder druk zetten van autoriteiten middels brieven waarin we de mensenrechtenschendingen aan de kaak stellen. Daarnaast sturen wij kaarten ter bemoediging aan mensen die onterecht vastzitten. Als ze vrij komen ontvangen wij soms ontroerende mails over de steun die ze hadden aan de kaarten.  Recent op 10 december, de dag van de mensenrechten, hebben er velen brieven en kaarten geschreven tijdens de Internationale Schrijfmarathon.  Om de fakkel van Amnesty door te geven aan volgende generaties, vinden wij Scholenwerk heel erg belangrijk. Ieder jaar worden er op diverse scholen in onze gemeente lessen verzorgd over het werk van Amnesty. Omdat wij nog maar 1 scholenwerker hebben, zijn we dringend op zoek naar iemand die samen met haar de lessen wil verzorgen. Spreekt het je aan om onze jeugd te vertellen over ons werk, neem dan eens contact op. Amnesty verzorgt een korte training voor scholenwerkers en er is heel mooi materiaal beschikbaar.

AMNESTY OP DE LAGERE SCHOOL

De groep Borger-Odoorn gaat jaarlijks een lespakketje mensenrechten samen te stellen voor de basisscholen in onze gemeente bedoeld met name voor de groepen 7 en 8. In het najaar bellen we de basisscholen om te vragen of uw school dit pakketje wil ontvangen om te gebruiken in de lessen van wereldoriƫntatie, burgerschap en levensbeschouwing. Ook voor de groepen 5 en 6 kunnen we op verzoek geschikt lesmateriaal leveren.

De Amnesty groep wil de school zo nodig ondersteunen bij de lessen.